Kürtler Kimdir? Kürtlerin Kökeni ve Tarihi

Kürtler Kimdir? Kürtlerin Kökeni ve Tarihi
Yayınlama: 31.12.2021
Düzenleme: 05.03.2023
4.133
A+
A-
Kim Bu Kürtler Nereden Gelmişlerdir Sorularına Cevap arayacağız.

Peki kim bu Kürtler ?

Kürtler Kimdir?

Kürtler coğrafi olarak Toros dağlarından İran Zagros Dağlarına kadar yaşayan,Türkiye Cumhuriyeti’nden sonra Doğu Anadolu Güneydoğu Anadolu diye değiştirilen ama tarihte Mezopotamya ve Kürdistan diye anılan coğrafyada yaşayan yerli halktır.

kürt coğrafyası

Kürtlerin Kökeni

Kürt‘ isminin kaynağı tarihsel olarak binlerce yıl öncesine dayanmaktadır. Bazı araştırmacılara göre Kürt terİminin temelinde ”KUR” yatmakta olup Sümer Kökenlidir.Sümer dilinde ” Kur” dağ demektir.Ti eki aidiyeti ifade eder.Böylelikle ”KURTİ” Dağın Halkı anlamına gelmektedir.Kürdistan coğrafyası dağlık bir bölgedir. O
çağlarda insanlara coğrafyalarıyla veya yaşam tarzlarıyla bağlantılı isimler verilirdi. Kürtlerinde bu dağlık coğrafyada yaşamasından ötürü bu ismi aldıkları söylenmektedir.Sümer dilindeki ”Kurti” ismi,Greeklerde 2500 yıl önce ”Kardukya” daha sonraları ise ”Kurdienne”(Kürt Memleketi) diye geçmiştir.

The Name Kurd And İts Philological Connections adlı yazısında yazar ve araştırmacı olan G.R Driver, listesini yazıtlardan ortaya koyduğu Kurti,Karda,Karduk,Gord,Kord,Cardakes,Cyrtii gibi
sonekleri farklı dilleri göre değişse de hepsi ortak ”Krd” ”Krt”
ögesi içerdiği bu isimlerin aynı kökten geldikleri ve etnik olarak Kürtlerle ilişkili olduğunu ortaya çıkarmıştır.

Araştırmacı Dr. Asad Khailany’nin yaptığı araştırmalarda

Tarihi kaynaklarda Medeniyetlerin Kürt ismini telafuz şekilleri şöyledir;

Sümerler - Karda, Kurti ve Guti,
Babiller - Garda ve Karda,
Asuriler - Qurti ve Guti,
Grekler - Kardukh ve Gordukh,
Ermeniler - Kortukh ve Gortai-kh,
Persler - Gurd veya Kurd,
Süryaniler - Kardu ve Kurdaye,
İbraniler ve Keldaniler - Kurdaye,

Aramaik ve Nesturiler - Kadu,
Erken islamik dönemlerin Arap yazarları Kurd (çoğul
Akrad),
Avrupalılar ise M.S. 7. yüzyıldan itibaren Kurd demişlerdir.

Türkçe dilinede Kürt olarak geçmiştir.

Kürt Askerleri

Kafkasya Bölgesi’nde Kürt Süvarileri(1900’lerin başları)

Kürt Devletleri

Kürtler tarih boyunca birçok devlet kurmuşlardır.Ayrıntılar için Kürtlerin Tarihte Kurdukları Devletler adlı yazımıza göz atabilirsiniz.

Kürdistan Tarihi

Kürdistan terimini ilk kullanan Selçuklu Devleti olmuştur.

Kürtlerin tarih boyunca yaşadığı coğrafya olan Kürdistan terimine ilk kez Selçuklular döneminde görülür.

Yönetimleri altındaki Kürdistan’ın sınırları 1340 yılında yazılmış olan Nezhetü’l Kulub isimli eserde Kürdistan bölgesinin sınırları dair bilgiler yer almakta, Arap Irak’ı, Huzistan, Pers Irak’ı, Azerbaycan ve Diyarbakır olarak verilmiştir.

Kürdistan Coğrafyası bugünkü Toros dağlarından Zagros Dağlarına kadar olan bölgedir.

kurdistan map

kaşgarlı mahmut'un haritası

Divânu Lügati’t-Türk’teki Kürdistan.(11.yüzyıl)Kaşgarlı Mahmud’un çizdiği Haritada (1074) Arapçada Kürdlerin Toprağı anlamına gelen Ard’ul Ekrad, Ard’ul Şam (Şam toprağı) ve Ard’ul Irāqayn (Irakı Acemi ve Irakı Arabi) arasında

kasgarlı mahmut kurdistan

Haritanın Türkçeleştirilmiş hali

Osmanlıda Kürdistan

Osmanlı Devleti,kaynaklarında Kürdistan terimini kullanmıştır.Bügün Türkiye’de ezberletilen ”Kürdistan diye bişey yoktur olmadı” klişesi baştan başa bir uydurmadan ibarettir.
Osmanlı Devleti zamanında Kürdistan Özerk bir yapıdaydı.Kürdistan dış işlerinde Osmanlı’ya bağlı,kendi içinde serbest bir bölgeydi.Osmanlı Devleti’ne asker vergi verir,ancak kendi yönetimlerinde serbesttiler.Osmanlı hiçbir zaman Kürtler’in diline kültürüne yasak koymamış inkar etmemiştir.
Osmanlı Devleti,bugün Türkiye’nin aksine kimsenin diline kültürüne karışmaz asimilasyon politikasıyla hiç kimseyi Türkleştirme adı altında asimile etme gibi bir çabanın içine girmedi.

Osmanlıda Kürt Kürttü,Laz Lazdı, Arap Araptı, Çerkez Çerkezdi,Arnavut Arnavuttu,yani kısacası Osmanlıda, bugün Türkiyedeki Kemalist ırkçı sistem gibi Herkes Türktür,gibi faşizan bir sistem yoktu.
Osmanlıda herkes İslam Tebaası Osmanlı Tebaası altındaydı.

kurdistan eski harita

osmanlı kurdistan haritaları

Padişah II.Abülhamit zamanında Osmanlı Devleti’nin Ortadoğuda’ki topraklarını gösteren haritada (1893) Haritanın ortasında کردستان (Kürdistan) bulunmaktadır.


Kanuni Sultan Süleyman’ın Fransa Kral’ı Fransuva’ya fermanı

Kanuni Sultan Süleyman’ın Fransa kralına gönderdiği fermanda da Kürdistan geçmektedir.

Ben ki,
Sultanlar sultanı, hakanlar hakanı hükümdarlara taç veren Allah’ın yeryüzündeki gölgesi, Akdeniz’in ve Karadeniz’in ve Rumeli’nin ve Anadolu’nun ve Karaman’ın ve Rum’un ve Dulkadir Vilayeti’nin ve Kürdistan’ın ve Azerbaycan’ın Acem’in ve Şam’ın ve Halep’in ve Mısır’ın ve Mekke’nin ve Medine’nin ve Kudüs’ün ve bütün Arap diyarının ve Yemen’in ve daha nice memleketlerin ki, yüce atalarımızın ezici kuvvetleriyle
fethettikleri ve benim dâhi ateş saçan zafer kılıcımla fetheylediğim nice diyarın sultanı ve padişahı Sultan Bayezıd Hân’ın torunu, Sultan Selim Hân’ın oğlu, Sultan Süleyman Hân’ım.
Sen ki,
Françe vilayetinin kralı Françesko (François, Fransuva)’sun. Sultanların sığınma yeri olan kapıma, adamın Frankipan ile
mektup gönderip, memleketinizin düşman istilâsına uğradığını, hâlen hapiste olduğunuzu bildirip, kurtulmanız hususunda bu taraftan yardım ve medet istida etmişsiniz (istemişsiniz). Her ne ki demiş iseniz benim yüksek katıma arz olunup, teferruatıyla öğrendim. Padişahların mağlup olması ve hapsolması tuhaf değildir. Gönlünüzü hoş tutup, hatırınızı incitmeyiniz. Bizim ulu ecdadımız, daima düşmanı kovmak ve memleketler fethetmek için seferden geri kalmamıştır. Biz dahi onların yolundan yürüyüp, her zaman memleketler ve kuvvetli kaleler fetheyleyip
gece, gündüz atımız eğerlenmiş ve kılıcımız kuşanılmıştır. Allah hayırlar müyesser eyleyip meşiyyet ve iradatı neye müteallik olmuş ise vücuda gele. (Allah hayırlar versin ve iradesi neyse o olsun.) Bunun dışındaki vaziyet ve haberleri adamınızdan sorup öğrenesiniz. Böyle bilesiniz.
1526

Kürt Coğrafyasında Kürt Şehirleri

 

Kürdistan’ın Bölünmesi

Kasr-ıŞirin Antlaşması antlaşması,Lozan Ankara Antlaşmalarla Kürdistan toprakları 4 parçaya bölünmüştür (Türkiye,Irak, Suriye, İran)

Kürtler bölücü değildir,asıl Kürtlerin toprakları bölünmüştür.

Kürtlerin Nüfusu Ne Kadar?

Dünyada Kürtlerin Nüfusun dağılımı:

Türkiye:20-25 milyon
Irak:+5 Milyon
İran:10-13 Milyon
Suriye: +3 Milyon
Avrupa: 2 Milyon
Asya ülkeleri: 1 Milyon
Diğer Ülkeler: 1 Milyon

Dünyada Kürt Nüfusu toplamı 50 Milyon civarındadır.

Cumhuriyetten Sonra Kürtlere Yapılan Zulümler Katliamlar ve Asimilasyon Politikaları

Kürtler Dersim,Ağrı,Zilan katliamlarında Binlerce Kürd çoluk çocuk demeden katledilmiştir.

Türk medyasında çıkan haberler ve Yıllardır Bize Dayatılan Kemalist Tarihin çoğu yalan egosu yüksek tarih birçok çelişkilerle doludur..Bugün kendine tarihçiyim diye ortalıklarda gezen bazıların düşmanlık ettiği iki tane temel konu var.1 İslam 2. Kürtler.

 

Dersim Katliamında resmi rakamlara göre 13 binden fazla sivil öldürüldü.

 

zilan kürt katliamı

1930 yılında Ağrı Zilan katliamlarında resmi rakamlara göre 15 bin Kürt katledilmiştir.

 

Çoğu çocuk kadın olmak üzere 15 bin Kişinin katledildği Zilan katliamına Cumhuriyet Gazetesinin bakış açısı

1.İslam Alimleri
Bunlar zamanında İslam alimlerini astırıp kendisine muhalefet edenleri İstiklal Mahkemelerinde delil kanıt olmadan astıran,Ecdatlarımızı bile bize Haindir diye ezberletenlerdir.

4 Şubat 1926’da Ankara İstiklal Mahkemesi kararıyla idam edilen İskilipli Atıf Hoca

 

Mustafa Kemal tarafından Hain ilan edilen padişah Vahdettin


2.Hedef Kürtler

2. olarak Kürtleri Hedef almışlardır. ,Cumhuriyetten önce Osmanlıda Kürtler bugun Doğu ve Güneydoğu Dediğimiz Kürdistan coğrafyasında yaşıyorlardır ve Kurdistan terimini Selçuklular ve Osmanlılar dahil bütün dünya Medeniyetleri kullanmıştır.

Kanuninin Fransa kralına gönderdiği meşhur fermanda Kurdistangeçmektedir.Yani Osmanlıda kesinlikle Kurdistan vardı bu inkar edilemez bir gerçektir.Kürdistan Osmanlıda Özerk bir bölgeydi,Osmanlıya vergi asker verir kendi içinde serbesti.Ayrıca Osmanlı hiçbir zaman Kürtlerin diline kültürüne yasak koymamış inkar etmemiştir.Bundan dolayıdır ki Kürtlerde milliyetçilik yoktur çünkü Osmanlıda zulüm hor görülme yoktu.

Ama Cumhuriyet Kurulduktan sonra Atatürk ve tayfası Kürtler adına ne varsa yasaklamıştır ve inkar etmiştir.

Atatürk,Kurtuluş savaşında Tıpkı Osmanlıdaki gibi Kürtlerin yine Özerk bi şekilde yaşayacaklarına ve kesinlikle dillerine kültürlerine karışılmayacak sözü vermiştir.Kürtlerde buna kanıp kabul etmiş ve Kurtuluş savaşında savaşmışlardır.

Ama Savaş kazanıldıktan sonra yani Atatürkün Kürtlere ihtiyacı kalmadıktan sonra,içindeki nefreti kusmuş ve Kürtler adına ne varsa hepsine yasak getirmiştir(Çerkez Ethem Gibi).Kürt ismi dahil,Kürtçe,Kürdistan coğrafyası terimine yasak getirşmiş adeta Kürtleri inkar edip yoksaymıştır.

Bu Yasak daha 10 yıl öncesine kadar yani 2000’li yıllara kadar sürmüştür.Bugün bile Hala Kürtlerin dilini tarihini hatta Kürtlerin varlığını bile inkar eden Atatürkçü Türkçü zihniyetler var ne yazıkki..

OY VER

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 58 Yorum
  1. Kerem Tepe dedi ki:

    çok güzel bir yazı kürt - türk kardeşliğini kendisini zorla ata ilan eden ataput'un getirdiği tek milletçi kemalist ırkçı sistemi bozmuşdur ama hükümetin tek millet,tek dil,tek bayrak anlayışı yüzünden hala kürt sorunu çözülemedi inşallah bir gün şu tek milletçi zihniyete sahip zorbalar tarafından değilde kalkarda çok uluslu düşününen hükümetlerce yönetiliriz

    1. Adsız dedi ki:

      Bu cografyada yaşamak zordur ne amerika gibi 70 çesit millet bi arada yaşıya bilir ne de avrupa gibi aşırı özgürlükler icerisinde olunur her gün terörle yaşayan bir toplum var ortada bu yapılanlar baska bi bölgede olsa toplumsal kıyım olur maalesef yine de insanlar biraz sagduyuluda bi sey olmuyor haa bu olmayacak degildeher gün insanları yanacak sen rahat yatacaksın yok oyle bi dünya..mustafa kemal olmasaydı şimdiye kadarbunlarıda biemeyip tarihini coktan unutacaktın..

    2. Adsız dedi ki:

      Orası dogru ataturk iyi bir liderdi ama yaptiklari dogrulardan cok hatalari vardi soykirim yapmis kurtlere yok saymis kurtleri

    3. Unknown dedi ki:

      Osmanlı devletinin kutrleri yok saymadigi gibi şimdiki hükümdarlarda yok saymamalı görüşüne sonuna kadar katılıyorum.

  2. emin ol ki akp hükümeti böyle düşünmekte yalnız mhp chp gibi partiler için aynı şeyler söylenemz bunlar iktidara geçerse kürtlerin işi yaş muhtemelen açık soykırım yaparlar

    1. Adsız dedi ki:

      Pekii şunu söylüyeyim arkadaş nüfüs agırlıgı %80e %20 kürtlerin lehine olsaydıda türkler bunların yaptıgının çeyregini yapsaydı bu dedigin olurdu hemde dünyanın gözü önünde..

    2. Unknown dedi ki:

      Akp mhp yi gecti fark atti mhp ye ircilikta

  3. Unknown dedi ki:

    Ya ben anlayamadim ki osmanli torunlariyiz diyorlar ama osmanlinin dediklerinden sasiyorlar osmanlida kurdistan vardi bunlar inkar ediyorlar kurdistan deyimini de ilk kulanan selcuklu devletidir ya anlayamadim bunlari inkar enen turklermi yoksa turk dusmanlarimi anlayamadim

  4. Unknown dedi ki:

    Çünkü dünyada fransiz ihtilaline kadar milliyetçilik yoktu keza osmanli da da oyle fransız ihtilaline kadar toplumlar dinlerine göre ayrilirlardi

  5. Unknown dedi ki:

    Cok ilginc bir yazi. Ama güzel türk olarak kürtleride anlamak.
    Zaaten Ne demisler: biz fatih sultan mehmet kadar türk. Said nursi hz. Kadar kürdüz.

    1. Sabri Edis dedi ki:

      şurada gördüğüm en güzel yorumu yapmışsın tebrik ederim.

    2. adı yok dedi ki:

      sana helal olsun çok haklısın

    3. Adsız dedi ki:

      iyi bir müslüman ırkçılık yapmaz çok güzel düşünmüşsün tbr

    4. Unknown dedi ki:

      Ağzına yüreğine sağlık

  6. Unknown dedi ki:

    Ben TÜRKMENİM ama Kürtlere yapılan bu zulümler ve dışlamaları lanetliyorum Allah atatürkün belasını versin

    1. Mehmet Duran dedi ki:

      Sen Türkmensin öylemi. TÜRKMEN kelimesini kirletme karektersiz. Atatürk gibi bir dahi gelmiş simdi boş keseden atıyorsun. ingilizler istanbul u işğal ettiğinde nerde idin. fransızlar maraş ı işgal edince nerde idin ruslar erzurum a girince nerde idin italyanlar antalyayı elegeçirdiğinde yunanlılar izmir i aldığında bulgarlar tekirdağa kadar geldiğinde rumlar doğu karadenizi işgal ettiğinde nerde idin şerefsiz. Atatürk üme Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun. Hz Hüseyin elinden tutsun cennet bahçelerine kabul etsin. bol bol kevser suyundan içsin. sizin gibi karektersizlerde bol kepçeden konuşsun

    2. Adsız dedi ki:

      SENDE DERSIMI HATIRLA BE KARDES ONA CEVAP YETISTIRECEGINE DERSIM KATLIAMI NIN ARKASINDA KIM VAR BIR BAK BAKAYIM TARIHINI UNUTMUS ATASINI PUT ILAN ETMISSINIZ YAZIK ZIHNIYETINIZE KI EBU CEHILIN ZIHNIYETI VAR SENDE SENIN GIBI LERDE

    3. Adsız dedi ki:

      ASIL ŞEREFSİZ SİZİN ZİHNİYETİNİZ DE OLANLARDIR. ATATÜRKÜ ANADOLUYA GÖNDEREN KİMDİR.ELİNDE Kİ PADİŞAH FERMANI OLMASAYDI ONU KİM KALE ALIRDI. KAZIM KARABEKİR VE ONUN GİBİ DÜSÜNEN PAŞALAR SAYESINDE VATAN KURTARILDI.

    4. Adsız dedi ki:

      Vay be Duran Mehmet tüm o işgalleri kıran tek başına Atatürktü değilmi.Ya ben anlamıyorum niye insanlar illa bir kahraman oluşturma derdine düşüyorlar ki.bir halkın mücadelesini bir kişiye bağlamak nedir ya
      Ayrıca Adolf Hitler in Deutschland Über alles sözü ile ne mutlu Türküm diyene sözü birbirine çok uzak değildir buda böyle biline gözlerinizden öpüyorum

    5. Unknown dedi ki:

      Unknoown denen lanet, bari Türkmen im deme. Burada herkes efendice düşüncesini söyleyebilmeli. fakat senin gibi aslını saklayıp ta Atatürk e saldıranlar değil. Atatürk ünde yanlışları olmuş olabilir bunları gerçekten biliyorsan milleti rencide etmeden efendice söyle, soyun her ne ise.

    6. Adsız dedi ki:

      Bazı arkadaşlar boş torbayı nereye sağlayacaklarını bilmiyorlar kardeşim selçukluda, osmanlıda Kürdistan vardı ve her ırk kendi ırkı ile biliniyordu ama Atatürkçüler herkes türktür diye ortaya bok attı ve her ırk kendi öz ırkını aslını inkar etti. Yıllarca Kürtlere terörist, vatan haini gibi iftiralar attılar ama asıl vatan ve millet haini kendi ırkını bırakıp faşist bir lideri ilah yapıp ona tapmanızdır. Osmanlı zamanında kürtlerde düşmanlara karşı savaşmıştır ama bunu görmek istemiyorsunuz hep yalan hikayelerle kendinizi kahraman ilan ettiniz ama elbet Kürtlerin hakkı ve vatanı olacak haa ben demiyorum ülke bölünsün herzaman karşıyım ama yiğidi öldür hakkını yeme diye atasözleri var Allah herdaim Kürtleri korusun inşallah

    7. Adsız dedi ki:

      Mehmet Duran senin karnını ağrıyan Osmanlı Devleti.Sen Osmanlı düşmanının, Atatürk'te Osmanlı'yı yıkan devletlerin kumandanlığını yaptığı için Atatürk'ü destekliyordu.Eger Atatürk Kürt soykırımı mı yaptı ise ve sen Atatürk'ü destekliyorsan,ben de senin o nefret ettiğin Yavuz Sultan Selim'i destekliyorum.Alevi olduğun gözümden kaçmadı kaldı ki ben herkesin inancına saygı duyuyorum Türk ve muhafazakâr biri olarak…

    8. Adsız dedi ki:

      Beyler siz siyaseten anlamayan kisilersiniz kumla oynayan cocuklar gibi bi yikip bi kuruyorsunuz birakinda siyasiler sorunu çözsün suan siz halktan da bahsediyorsunuz biraz empati kurunda oyle

  7. Adsız dedi ki:

    Çok güzel bir anlatım.Bunun hakkında bir video yapmayı düşünüyorum. Eski zamanın cahil insanları şuan çocuklarına cahilliği aşılıyor o yüzden türkler ve kürtler sürekli kavga ediyor fakat şuna inanıyorum bir gün BİR TÜRK BAŞKAN VE BİR KÜRT BAŞKAN el ele verip bu sorunu ortadan kaldıracaklarına inanıyorum. Eski çağın cahillerinin eseri olmayın.

  8. Unknown dedi ki:

    Kesinlikle herkesin şuna inanmak zorundadır.Mustafa kemal atatürk bu ülkede kan akması için kanal yaptı.ve bu gün halen insanların ölmesi yegane sebebi mustafa kemal dir

    1. Unknown dedi ki:

      Burdan beni duyuyosan senin ölmemenin de Atatürk ün sayasinde olduüunu söylemek isterim

  9. Unknown dedi ki:

    Yok arkadaş kimsemi düşünmüyor türkiyede lazlarda car çerkezlerde rumlarda alevi de var kürtte türkte var neden sadece kürtlere baskı şiddet hor görme daha fazla ben kendi kanaatimce bu yazılanların hepsinin doğru olduğuna inanıyorum ki o yüzden kürtler bu derece hor görülüyor ve buda bazı insanlara gerçekten çok dokunuyor yazık

    1. Unknown dedi ki:

      Arkadaşım bunlar en ince detaylarına kadar doğrudur hiç şüphen kuşkum olmasın Cumhuriyet kurulduktan sonra bu ayrımcılık baş gosterdi

    2. by_cino dedi ki:

      Kendi içinde birlik olmayanın hali nicedir…

  10. kurt dedi ki:

    Kurtlere zorla siz turksunuz sadece kendi icinizde kurt kalin diyen arkadaslarin da. Neyi hazmedemediklerini anlamiyorumm.

  11. Adsız dedi ki:

    kurtler cok delikanli kimseden korkmazlar bunu herkez bilir

  12. Unknown dedi ki:

    Atatürk kurtuluş savaşında bir subay idi. Onu saygı ile anıyorum. Ama o dönemde halk yine osmanlıydi Askerde öyle. ataturk tek bir kişi idi. Doğu cephesinde miydi. Yada marştami. Anteptemi. Bu ülkeyi bu halk kurtarmıştır. Başka açıklaması yok. Kurtuluş savaşında her aileden şehit var.

  13. Adsız dedi ki:

    Kürtler yoğunlaştırılmış tarihten çıktılar. Ezildiler ve hor görüldüler. Şimdi ise haklarını almak için dagdalar. Böyle direnişçi bir halk görülmedi.✌✌✌

  14. Erkan Bulut dedi ki:

    Şuan ki sistem; batıda doğan bir türk; kürt kelimesini duyunca aklına pkk , bölücû , askerlen çatışan vb şeyler getirten sistem var. Yabancı birinin bozuk aksenine gülen kürtün bozuk türkçesinden tiksinen , ingilizce bir tabela yaptıran , kürtçe bir tabelayı hazmedemeyen, kürtlerin giyinişinden hoşlanmamayan, okullarda almanca fransizca ingilizce var ama Kürtçe yok bu nasıl bir aşılama sistemi olduğunu siz dusunun . Allah aşkına böyle bir durumda nasıl kardeş gibi yaşıyacağız ? Şuan bizi ayakta tutan din kardeşliğidir. Böyle bir sistem elin israiline ,amerikasına bir fırsat olup kürtlerin aklıni çelip pkk nın doğmasına sebep olmadı mı ? Türkiye'nin büyümesine en büyük engel deil mi ? Kemalistler biraz düşünmezler mi , suçu hep karşı tarafta arıyacaklarına biraz kendinde arasalar bazı turklerde fransızların çocuğu olmaktan çıksa gül gibi yaşarız

  15. Adsız dedi ki:

    Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.

  16. Sinan Aslan dedi ki:

    Kürtleri inkar edenler dininide inkar eetmişlerdir şeh saidi nursiyi inkar mı edeceksiniz ben kürdüm ama uğruna canımı feda edecek türk kardeşlerime de var tarihi iyice bi araştırın atatürk ona sırf bi alım olduğu için ne zulümler yaptı…

  17. helin dedi ki:

    yazi fena degilde sanki osmanliyida tanimasak demokratik bir imparatorlukla yutucagiz

  18. Adsız dedi ki:

    Kürt varlığı okullarda tarih kitaplarına 100 yıl önce konulmalıydı.. Artık çok geç, taraflı inkarcı sistem şu an Türk'üm diye geçinenleri bu ninnilerle büyüttü. Bundan sonra ancak duvarlara anlatabilirsiniz. ama onlara asla…. Bu arada hepimizin Türk olduğu söyleniyor. diyelimki öyle o zaman karadeniz'li bir vatandaş doğuda lazın yeri isimli bir işyeri açarken doğulu bir vatandaş karadenizde kürdün yeri isimli bir işyeri niye açamıyor. Açamaz çünkü 100 yıllık bozuk sistem kürde memleketin hiç bir bölgesinde tahammül bırakmadı Tabiki istisnalar kaydeyi bozmaz…aslında benim ırklarla işim olmaz hatta bana göre ırkla kafayı bozanlar zavallıdır.Zira iki çeşit insan vardır "iyi yada kötü"… son olarak bu dünyaya gelen her insanoğlu bir şekilde iyi-kötü hizmetini yapar ve gider. arkasından bu insanlara tapanlarıda anlamış değilim…

  19. Adsız dedi ki:

    Bizde onlar kadar Irkci zalim olsaydik bi devlet kurmustuk belkide.

  20. Benimrüyam dedi ki:

    Evet güzel ve doğru bir yazı olmuş.yani biz kürtler biryerlerden buralara gelmedik.ve bölücüde değiliz kimsenin vatanınada göz koymadık koymayızda.gelmiş geçmiş türk liderlerin hepsinin çok iyi ve güzel birsürü kazanımları olmuştur bu ülkeye ve millete.ama aynı şekilde birsürü yanlışları,hatalarıda olmuştur hem isteyerek hemde istemeyerek olan yanlışlar ve hataların hala acısını çekmekteyiz Allah bilir daha nekadar çekeceğiz.yanlız onların yanlışlarını ve hatalarını bizler 100 seneden fazla çözememekten oları geçtik yanlışta.herşeye iyi gelen sevgiyi,saygıyı,merhameti ve kardeşliği çok gördük birbirimize halbuki bunların hepsi hem beleş hemde bedenimiz için çocuklarımız için geleceğimiz için medeniyet ve ahiret için çok faydalı.ama bizler hep zor olanı kötü olanı zararlı olanı iğrenç olanı zalim ve merahametsizliği yaptık yapıyoruz ve neyazıki görülen oki daha çok yapıcaz.elimizde bunu bittirecek bir ilaç derman var ( sevgi vs ) ve bunu sürdürecek zehirde var neyazıki oda ( cehalet cehalet cehalet vs ) sadece bir secim yapmak okadarda zor değil tabi ama sevgiyi seçenlerin çoğu sadece seçiyor uygulayamıyor çünkü neyazıki 1 cehalet 1000 sevgiyi gaza getirerek yoldan çıkarta biliyor.hayırlı akşamlar

  21. Adsız dedi ki:

    KARDEŞİZ YALANLARIYLA KURTLERİ KENDİLERİNE KÖLE YAPMAK İSTEDİKLERİ AŞİKAR EĞER HEPİMİZ BU KAFADA OLSAYDIK COKTAN YOK OLMUŞTUK BİDE DİN DAMARINDAN YAKALANMIŞ BAZI KARDEŞLERİMİZ VAR FAKAT ONLARIN DA GERCEGİ GORMESİ GEREK BASKILAR ZULÜMLER KATLİAMLAR KURT HALKININ İRADESİNİN KAYYIMLA YOK SAYILMASI VS DEVAM EDERSE TEK CIKIŞ YOLU PKKMİZDİR

  22. mustafa dedi ki:

    Arkadaşlar Gazi M. Kemal Atatürk akıllı, zeki,cesur, dürüst, namuslu, hem siyasi hemde askeri bir dehadır.Atatürk'ü burda her önüne gelen ağzına almasın lütfen. Bilen de bilmeyen de konuşuyor. Özet olarak şunu söylemek istiyorum ki; Atatürk, padişah vahdettinin ingilizlere teslimiyetçi tutumuna karşı çıkıp, "Ya İstiklal,Ya Ölüm" diyerek Anadolu'da Müdafaai Hukuk cemiyetlerini kurup yurt genelinde Milli mücadeleyi başlatmıştır Ve ister inanın istersenizde inkar edin, bu Milli Mücadele döneminde Allah (c.c.) Atatürk ve Anadolu halkına yardımını esirgememiştir. "Ne Mutlu TÜRKÜM Diyene"

    1. Adsız dedi ki:

      kürdüm ben arkadaş bizim hakkımıza girildi kürt bölgesine bakınca herkes ayrı kafada bu batıya gelince ayrı zaten buradan anlarsınız insanların nasıl farklı neler istediğini Atatürk başta türkiye yapmayacaktı ülkenin ismini direk Anadolu cumhuriyeti yapacaktı hiçbir sıkıntı kalmazdı.

  23. Kürt bozo dedi ki:

    Arkadaşlar arkadaşlar kavga etmeyin kavga etmeyin ALLAH izin verirse çok yakında atatürkun çok yakında kürtler e karşı yaptığı hileli soykırım anlaşmaları tek tek ortaya çıkıyor eski topraklar yavaş yavaş geri alınıyor ALLAH eğer doğru yoldaysa ki eminim doğru yolda Barzani'ye güç versinde atalarımızın ejdatlarimizin topraklarını haklarını geri alsın dökülen kanlarimizi yerde bırakmasın saddam huseyin halepte nasıl katliam yaptıysa ataturkte kürtler e dersim katliamı ağrı katliamı yaptı bunu artık o faşist kafanıza kazın faşist olmayın geniş ve insanca düşünün hadi ALLAH'a emanet olun iyi temiz kalpli arkadaşlarım diğerlerini şeytan hikayesine almış zaten… anlatmaya kalksam çok sürer çok ama işte kime anlatıcam ki kalın kafalilarami 🙂 🙂

  24. Unknown dedi ki:

    keşke eski kardeşlik devam edebilse bu kadar lanetliğin içinde kardeş kardeşe kırılmasa.

  25. Adsız dedi ki:

    Hayatımda ilk defa bukadar doğru bi yazı gördüm yazan kardeşimize teşekkürlerimi sunarım. Bunca sene baba tarafımın türk olduğunu sanıyodum araştırdım bütün gerçekleri öğrendim hemde en sağlam kaynaklardan anladımki kürtler üzerinden bir oyun oynanıyor asimile ediliyo ama artık gözümüz açıldı oyuna gelmiyeceğiz

  26. Leyla Leyla dedi ki:

    Doğruları herkes biliyor artık, mesele gercekleri kabul etmemelerinde.inkar yalan hile ve aldatmacayla cahil insanları hala uyutmaya çalışıyorlar.Bir kurt olarak cocuklugumda sen türk musun, kurt müsün sorusu hep soruldu, büyüyünce gözüme sokuldu, ne gözle bakildigim.hala Kürtleri sözde kardeş, özde düşman bellemiş, bilinci kirletilmiş ve kodlanmış bir topluluk ne yazikki var ve böyle suregidecek…

  27. Unknown dedi ki:

    BİRBİRİNİZE KIZMANIZA LAF YETİŞTİRMENİZE GEREK YOK KARDEŞLERİM HER ŞEYİN ÜSTÜNNDE OLAN CENABİ "ALLAH"ın EMRİ DEĞİLMİ DİLLER IRKLAR BİZİ YARATANIN AYETİ BİRBİRİMİZİ İNKAR ETMEK DEMEK AYETİ İNKAR DEMEK BUDA KÜFRE GÖÜRÜR
    HUCURAT-13 için 40 meâl bulundu. Edip Yüksel (49/HUCURÂT-13: Ey halk, sizi bir erkek ile bir dişiden yarattık ve birbirinizle tanışmanız için sizi ırklara ve boylara ayırdık. ALLAH yanında sizin en değerliniz en erdemli olanınızdır. ALLAH Bilendir, Haberdardır.) / Elmalılı Hamdi Yazır (49/HUCURÂT-13: Ey o bütün insanlar! Biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık, hem de sizi şaab şaab, kabîle kabîle yaptık ki tanışasınız, haberiniz olsun ki Allah yanında ekreminiz en takvalınızdır, her halde Allah alîmdir, habîrdir)

  28. Bin geçsede eninde sonunda hak yerini bulacak.

  29. Unknown dedi ki:

    Olay bence KÜRT TÜRK veya Atatürk degil…Masonlar…
    MIT Milli Istihbarat Teskilati icinde CIA bulunmaktadir
    Almanyada BND amerikada NSA…
    Bence bi düsünün yilan kimler veya yilani kimler aramiza soktu…
    EYVALLAH Beyler

  30. Adsız dedi ki:

    Osmanli yazdiginiz gibi tabiiki kinseyi türklestirme cabasina girmedi. Ama su kesindirki, türkmenleri sunni islamlastirma cabasidaydi, bunuda unutmayalim.

  31. Adsız dedi ki:

    Vallahi osmanlı 'da ve selcukluda bunun olduğunu bilmiyordum diyeceğim tek şey şu "NE BIZ TÜRK OLDUK NE SIZ MUTLU OLDUNUZ"

  32. ixstar ma dedi ki:

    allahın verdiği bir ırkı inkar eden olursa allahın katında size yemın edıyorumkı şikayet edeceğım allaha.

  33. Adsız dedi ki:

    Burda GAZİ MUSTAFA KEMAL PAŞAya laf atan densizler onun getirdiği dille onun kurduğu ülkede ona laf sallıyor Allah hepinizin belasını verecek

  34. Unknown dedi ki:

    Hakkamızda hayırlısı neyse o olsun. Bizden sonra gelen,gelecek,olan olacaklar içinde…

  35. Unknown dedi ki:

    OSMANLI GERİ GELSİN !

  36. Unknown dedi ki:

    ayni sofrada yemek yedigim ayni bardaktan su ictigim beraber yurudugum beraber guldugum beraber agladigim sirt sirta verdikmi daglari bile devirdigimiz tum kürt kardeslerime selam olsun

  37. Saffet dedi ki:

    Kürt ırkı yok diyen kara cahillerin mutlaka idrak ederek okuması gereken bir yazıdır.

deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler